Poslední články

I u proteinových tyčinek je důležité číst informace na obalu

Ať už je naším cílem nabrat svalovou hmotu nebo snížit tělesnou hmotnost, v obou případech je důležité přijímat dostatečné množství bílkovin. Bílkoviny neboli proteiny se nachází především v mase, vejcích, mléce a mléčných výrobcích, luštěninách a oříšcích. Nicméně velmi populárním zdrojem bílkovin jsou také proteinové tyčinky.

bílkoviny, fitness, fitness výživa, mlsání, protein, proteinové tyčinky, sladkosti, snack, sport, sportovní výživa, svačinka, tyčinka

MANA jako plnohodnotná náhrada stravy – sci-fi nebo realita?

Co kdyby všichni jedli jen koktejl z prášku, oleje a vody? Snídaně, oběd, svačina i večeře, to vše stále stejná chuť i konzistence… sci-fi, nebo realita? To je MANA, potravina budoucnosti, která se jí, respektive pije již dnes.

alternativní výživa, jídlo, MANA, náhrada stravy, nápoj, prášek, úspora času, vyvážená, výživa

Železo v jídelníčku? Žádná věda!

Víte, kolik železa denně sníte? Zda se pohybujete v rámci doporučení a nebo by bylo třeba na příjmu železa ještě více zapracovat? Jak vypadá jídelníček, který obsahuje dostatečné množství železa?

anémie, Fe, jídelníček, ukázka, vzor, železo

Echinacea

Jestliže trpíte na nachlazení a máte sníženou imunitu, určitě jste se již setkali s názvem Echinacea, ať už na internetu při pátrání po přípravku zvyšujícího imunitu, nebo rovnou v lékárně. My Vám o této fialkové rostlince povíme více.

čaj, echinacea, imunita, nachlazení, nálev, obranychopnost, rostlina

Kokosová voda

Kokosová voda se v poslední době stává obrovským hitem. Slovy chvály nešetří sportovci i populární celebrity. Kokosová voda ale není žádnou novinkou, v zemích původu je to stovky let prověřený nápoj. Kde ji najdeme? A v čem může být pozitivem pro nás?

boom, kokos, mléko, nápoj, trend, tuk, voda

H.E.A.T. PROGRAM

High Energy Aerobic Training neboli HEAT je velmi vyhledávanou pohybovou aktivitou delší dobu. My v poradně jej máme velmi rádi, jelikož základem je nejpřirozenější pohyb, a to chůze, a proto jsme si na něj více posvítili. Už jste vyzkoušeli?

chůze, cvičení, heat, kondice, pohyb, spalování

Tymián

Bazalka, rozmarýn či máta jsou bylinky, které často hojně využíváme v naší kuchyni. A většinou každý ví, jak vypadají, jak chutnají, jak s nimi naložit. Ale přece jen tymián sám o sobě tolik nepoužíváme. Avšak setkáváme se s ním například v provensálském koření. Pojďte si o něm přečíst více.

antibiotikum, bylinky, čaj, koření, mateřídouška, tymián, účinky, využití

Železo ve výživě

Čím dál častěji v poradně řešíme případy klientů se sníženou hladinou železa a pomáháme jim jídelníček nastavit tak, aby bylo železo vyváženým pestrým jídelníčkem adekvátně doplňováno. I časté jednostranné diety či odbytý jídelníček může vést k anémii z nedostatku železa ve stravě či jeho nízké využitelnosti. Avšak pojďte si přečíst, zda můžete být ohroženi i Vy.

anémie, Fe, fytáty, maso, nedostatek, sideropenie, vitamin C, vstřebatelnost, zdroje, železo

Rostlinná „mléka“

Díky stoupajícímu počtu zájemců o veganský životní styl, častějšímu výskytu laktózové intolerance (nesnášenlivosti mléčného cukru – laktózy) či alergii na bílkovinu kravského mléka a v neposlední řadě pochybnostech a mýtů o neprospěšnosti konzumace kravského mléko, se stále častěji mluví o rostlinných mlécích, a proto i my se na ně detailně zaměříme.

alergeny, alternativy, bílkoviny, děti, mléko, nápoj, oříšky, rostlinné nápoje, sója, vápník, vegan, zpestření

Hubnutí v létě

Mnoho z nás má bláhovou představu, že v létě se hubne snadněji, než je tomu v jiná roční období. Může to být pravda?! Během vyšších letních teplot je přece menší chuť k jídlu a jíme méně, máme více pohybu, ovoce a zelenina jsou dostupnější… . V následujícím článku Vám popíšeme, proč je to jen další z  častých mýtů.

alkohol, dovolená, hubnutí, léto, mýtus, ovoce

Přejídáte se? Přepracováváte se?

Víte proč se přejídáme a přepracováváme? Článek, který se dívá na příčinu (nejen) nadváhy a obezity tak trošku z jiného hlediska. Aneb jak se říká hubnutí začíná v hlavě a je třeba mít „ukojeny“ všechny naše základní roviny.

emoce, hlad, potřeby, přejídání, psychologie, workoholismus

Množství cukru v potravinách a přehled kolik ho sníme

Není třeba cukr z jídelníčku zcela odbourat, ale je dobré vědět, kolik ho na den potřebuji a zda jeho příjem není již opravdu vysoký. Proto získejte přehled, kolik cukru denně sníte či vypijete.

cukr, energie, množství, nápoje, sacharidy, skrytý cukr, slazení

RAW syrová strava

Alternativních výživových směrů či trendů je v dnešní době celá řada a dnes jsme si posvítili na raw stravu. Na každém novém trendu ve výživě můžeme najít svá pozitiva, ale je třeba myslet i na dopady dlouhodobosti takového stravování. Avšak rozhodně není na škodu nějaké recepty do jídelníčku zařadit a inspirovat se.

enzymy, inspirace, raw, strava, syrová, teplota