Pohyb a sportovní výživa

H.E.A.T. PROGRAM

High Energy Aerobic Training neboli HEAT je velmi vyhledávanou pohybovou aktivitou delší dobu. My v poradně jej máme velmi rádi, jelikož základem je nejpřirozenější pohyb, a to chůze, a proto jsme si na něj více posvítili. Už jste vyzkoušeli?

chůze, cvičení, heat, kondice, pohyb, spalování

Crossfit

Crossfit se snaží vytvořit co nejvíce „fit“ sportovce. Tím nejvíce fit sportovcem ale nebude ten, který je nejrychlejší, ani nejsilnější, ale právě ten, který bude dobrý ve všech jednotlivých aspektech. Takový sportovec je pak připraven na jakoukoliv výzvu, ať už se jedná o maraton nebo soutěž ve vzpírání. Ale crossfit rozhodně není určen pro všechny…

crossfit, kettlebell, rizika, švihadlo, všestrannost

Glutamin a sport

Glutamin je název aminokyseliny, která v kosterním svalu tvoří až 60 % celkového množství všech aminokyselin. Z toho pak vyplývá většina jejich účinků, o kterých si můžete přečíst ve článku. Všem, co se sportu věnují pravidelně a dlouhodobě, by neměl být glutamin neznámý pojem.

aminokyselina, glutamin, imunita, regenerace, sport, suplement, svalová hmota, zátěž

Hot jóga – dřina, která stojí za to!

Hot jóga, neboli horká jóga, je cvičení jógových pozic (tzv. ásán) v místnosti vyhřáté na 38 – 45 °C. Působením tepla během cvičení dochází k intenzivnímu pocení, které má úžasný účinek jak na pohybový aparát, tak i naši psychiku. Konec zimy se pomalinku, ale jistě blíží, proto neváhejte a svoji první hodinu hot jógy vyzkoušejte co nejdříve.

hot, jóga, pot, pozitiva, psychika, sauna, teplota

Láska jménem power jóga, aneb power jóga není jóga

Nemůžete najít fyzickou aktivitu, u které byste vydrželi, do které byste se zamilovali a byli na ní závislí? Zkoušeli jste jógu? Jóga se vám líbí, ale je pro vás příliš pomalá a klidná? Tak právě vám doporučuji power jógu!

duše, dýchání, jóga, power jóga, střed těla

Kruhový trénink

Kruhový trénink má velkou výhodu. Může probíhat prakticky kdekoliv, venku, v tělocvičně, ve fitness centru, posilovně nebo doma. Vše záleží na vaší fantazii nebo fantazii instruktora. Už jste jej zkusili?

core, cvičební pomůcky, cvičení, kruhový trénink, TRX

Práškové proteiny (proteiňáky) – rozdělení II. díl

Rozhodli jste se své cvičení a stravu podpořit suplementy ve výživě? Proteinový prášek je jako další nástavba vhodná volba, avšak jak se v nich vyznat? Vybírat dle ceny, dle chuti, dle % bílkovin? To vše se dozvíte v našem rozsáhlém článku.

kasein, protein, rozdělení, suplement, syrovátka

Práškové proteiny (proteiňáky) – úvodní díl

V úvodním díle o proteinových prášcích se zaměříme na samotné vysvětlení pojmu bílkovina. Dále se dočtete něco o počátcích vzniku těchto suplementů a zejména se dozvíte pro koho jsou vhodné, komu mohou pomoci a proč.

aminokyseliny, proteinový prášek, proteiny, suplement

HIIT – vysoce intenzivní intervalový trénink

Cvičení, kterým dokážete budovat svalovou hmotu, redukovat tukovou tkáň a ještě posilovat svůj kardiovaskulární systém. A to vše klidně i za 15 minut 3x týdně? Jedná se o vysoce intenzivní intervalový trénink.

cvičení, efekt, HIIT, tabata, trénink

Ranní cvičení – jak jíst?

S novým rokem přišla určitě i nějaká předsevzetí. My se zaměříme nyní na všechny, kteří si řekli, začnu pravidelně cvičit. Aby se totiž dostavily výsledky je třeba umět i správně jíst. A to bývá před sportem často velký otazník.

pohyb, snídaně, spalování

Zdravý životní styl za pomocí mobilních aplikací

Mobilní telefony jsou součástí našeho dnešního života skoro tak jako voda, a málo kdo se dnes bez něj obejde. Nehodláme psát o jeho negativech na lidský organismus. Naopak bychom chtěli vyzdvihnout možnosti, které dnes nabízí na poli zdravého životního stylu. Aneb pojďte se seznámit s mobilními aplikacemi, které vás dokáži namotivovat nejen k pravidelné pohybové aktivitě.

aplikace, motivace, náramky, sport

Somatotypy

Článek, který vám může dát odpověď, zda je možné změnit svoji tělesnou stavbu, či zda-li je to v rukou genetiky a naše snaha je marná. Dále se můžete dozvědět, jaký typ pohybu se pro vás hodí a proč.

ektomorf, endomorf, mezomorf, somatotypy, stavba těla

Co jíst před a po cvičení

Tento článek by mohl pomoci všem, kteří si stále lámou hlavu, jak by vlastně měli jíst, když se rozhodnou pravidelně hýbat. Aby jim u cvičení poté nebylo zle, avšak současně tělu dodali vše potřebné, nebyli unavení, malatní, a ještě se jim třeba podařilo zredukovat i nějaký ten kilogram tuku.

cvičení, hubnutí, svačinky, tipy