Zdraví

Železo v jídelníčku? Žádná věda!

Víte, kolik železa denně sníte? Zda se pohybujete v rámci doporučení a nebo by bylo třeba na příjmu železa ještě více zapracovat? Jak vypadá jídelníček, který obsahuje dostatečné množství železa?

anémie, Fe, jídelníček, ukázka, vzor, železo

Železo ve výživě

Čím dál častěji v poradně řešíme případy klientů se sníženou hladinou železa a pomáháme jim jídelníček nastavit tak, aby bylo železo vyváženým pestrým jídelníčkem adekvátně doplňováno. I časté jednostranné diety či odbytý jídelníček může vést k anémii z nedostatku železa ve stravě či jeho nízké využitelnosti. Avšak pojďte si přečíst, zda můžete být ohroženi i Vy.

anémie, Fe, fytáty, maso, nedostatek, sideropenie, vitamin C, vstřebatelnost, zdroje, železo

Alkohol na zdraví? V Británii už ne!

Velká Británie vydala nové doporučení ohledně konzumace alkoholu. Vychází z nejnovějších poznatků a je mnohem striktnější, hlavně pro muže. Nové doporučení je platné od roku 2016 a nahrazuje starší doporučení z roku 1995.

alkohol, doporučení, jednotky, množství, rakovina, studie, účinky, vliv

Diabetes mellitus II. typu

Na 14.11. připadá světový den diabetu. A víte, proč zrovna 14.11.? Tento den se totiž narodil objevitel insulinu Frederick Banting. Po celém světě se pořádají akce pro zvýšení povědomí a programy prevence. Jeden takový jsme si pro vás připravili i u nás v poradně, o kterém si můžete přečíst více ve článku.

cukrovka, cukry, diabetes mellitus, inzulin, obezita, pohyb, Světový den, tuky

Hubnutí na podzim

Bojujete s obezitou či nadváhou a stále se neobjevuje dostatečná motivace pro změnu životního stylu? V dnešním článku si rozebereme 2 důvody, které by vás mohli rozhoupat k velkému kroku a změnám.

bruslení, hubnutí, klouby, lyžování, motivace, obezita, podzim, Vánoce, zátěž

Výživové paradoxy (francouzský, japonský…)

V oblasti výživy se s tzv. nutričními paradoxy můžeme setkat čím dál častěji. O nutričním paradoxu hovoříme tehdy, je-li nějaká skutečnost v rozporu s již přijatým tvrzením. Nejčastěji se jedná o nutriční paradoxy spojené s odlišnými stravovacími zvyklostmi v různých zemích a výskytem kardiovaskulárních onemocnění, tedy onemocnění srdce a cév.

antioxidanty, červené víno, kardiovaskulární, paradox, ryby, srdce

Fenomén jménem záchvatovité přejídání

Pocit přejedení zažil určitě již každý z nás. Stavy nutkavého přejídání se i u určitých typů osob pravidelně opakují. Právě záchvatovité přejídání spolu s anorexií a bulimií patří mezi hlavní poruchy příjmu potravy. Co záchvatovité přejídání způsobuje? A jak mu zabránit?

jídelníček, kontrola, nadváha, nepravidelnost, odměna, přejídání, psychika, stres

Hubnutí – sám/ve dvojici?

Hubnete či se teprve chystáte ke změně životního stylu, ale říkáte si, že potřebujete více motivace například v podobě ,,sparing-partnera“? Na otázku: „Je lepší hubnout sám nebo společně s někým?“ není jednoznačná odpověď .

dvojice, hubnutí, motivace, muž, podpora, rychlost, single, stres, tempo, žena

Analýza složení těla – zajímejte se na čem se měříte

Není analýza složení těla jako analýza složení těla. Zajímejte se, na jakém přístroji se měříte a neplaťte za neprofesionální diagnostiku, která nepatří do rukou odborníků. Výsledky se mohou velmi lišit a je pak těžké porovnávat změny, které asi každého zajímají nejvíce.

analýza složení těla, diagnostika, impedance, InBody, osobní váha, přesnost měření, tanita

Jak se hubne s alkoholem?

Název článku zní jako častá otázka klientů v poradně. Zdá se mi, že kolikrát jsou lidé ochotni změnit cokoliv ve svém stravování. Ale omezit alkohol, který je považován spíše jako vstupenka do společenského života, bývá velmi obtížné.

alkohol, energie, hubnutí

Výživa seniorů – II. část

Pokračování článku o výživě lidí ve vyšším věku. V prvním díle jsme se věnovali zejména specifikům ve výživě seniorů a jednotlivým živinám, na které je třeba myslet a proč. II. díl přinese informace o doplňování tekutin, a hlavní body, na co myslet ve výživě u starších osob. Důležité nejen pro ně, ale hlavně pro jejich blízké.

stáří, tekutiny, živiny

Výživa seniorů – I. část

V průběhu celého našeho života by se strava měla přizpůsobovat věku, fyzické aktivitě, zdravotnímu stavu, ročnímu období…atd. Přijaté živiny, energie, vitaminy, minerální látky, tekutiny, se tedy musí mírně upravovat tak, aby vždy odpovídaly stávajícím potřebám těla. Odměnou nám bude fyzická i psychická kondice, a to až do pozdního stáří.

stáří, zdraví, živiny

Veganství

Veganství a něco o něm. V čem spočívá a co vegané jí. Ale také na co dávat pozor, čemu se vyvarovat a kdy se nedoporučuje. A také tip na makové mléko bohaté na vápník.

bílkoviny, jídelníček, makové mléko, rizika, vegan, výhody