Co sebou do posilovny

Štítky:

Zkušení návštěvníci posiloven nad článkem mávnou rukou, nezkušení možná také. Tak jako tak, jsem vás donutil k pohybu. A teď zopakujte 12× po třech sériích se zátěží.

…aneb další článek, který vás má přesvědčit, jak je cvičení skvělé a v posilovnách ještě lepší.

Co si vzít sebou?

Pro většinu lidí samozřejmost, ale opakování je matka moudrosti.

Ručník

Proč? Protože nikdo z vašeho potu na přístrojích a lavičkách nebude zrovna nadšený a taky se budete mít do čeho utřít. Druhý, čistý ručník rovněž využijete po sprše.

Rukavice

Proč? V případě, že budete používat ruce (jednoručky, přítahy apod.), se vám budou 100% hodit. Ruce budete mít jako v mechu a bez zbytečných mozolů.

Mp3 přehrávač

Proč? Pokud jste přišli jen kvůli rotopedu nebo běžeckému trenažeru, hudba vás požene o kousek dál a zpříjemní vám pobyt ve fitness centru. Někdy také v posilovně nemusí hrát zrovna vaši oblíbenou hudbu. V případě, že se chystáte na cvik, u kterého je třeba se soustředit (a že jich je většina), raději přehrávač odložte…

Sportovní boty

Proč? Protože v pantoflích nikoho neoslníte, nehledě na to, že na trenažeru si moc nezaběháte, na rotopedu moc nezajezdíte a ne leg-pressu po smyknutí nohou dost ublížíte. Pokud by se ve vašem okolí objevil padající kotouč(ek), raději nedomyslet. A na boso to asi nebude to pravé.

Deodorant nebo antiperspirant

Víte proč.

Jak se chovat v posilovně?

Rozcvičování

Rozcvičování bývá dost opomíjenou částí tréninku. Rozhodně se vždy před cvičením dobře rozcvičte! Nepřišli jste přece proto, abyste si za studena hodili celý bench na obličej, nebo se zranili!

fitness

Protahování

Protahování je někdy horší než samotný cvik, ale zamezíte tak zkracováním svalů. Pokud si například sednete na zem a budete protahovat nohy tím, že se budete snažit dosáhnout na špičky, hloupě vypadat nebudete!

Nebuďte monotematičtí

Biceps je jeden z prvních svalů, který pravděpodobně ukážete, abyste ostatním dokázali, že cvičíte a taky to bude pravděpodobně první sval na který se při začátcích zaměříte. Nezapomínejte na ostatní svaly, důležité je posilovat rovnoměrně celé tělo.

Dokud zvedám, dýchám

Nezapomeňte na pravidelné dýchání a ve správném rytmu. Mělo by platit pravidlo: zvedání zátěže = výdech, uvolňování zátěže = nádech

Silný a silnější

Pokud se na jednom cviku sejdou dva rozdílně zkušení a zdatní cvičenci, měli by si vzájemně pomoci. Silnější by neměl slabším opovrhovat, také byl dříve na jeho úrovni. Slabší by se zase neměl přítomností silnějšího nechat znepokojit, zbytečně si nedávat větší váhy, aby vedle něj nevypadal tak slabě nebo spěchat, aby se od něj co nejdříve vzdálil.

Teorie

Zkuste si dělat poznámky, jak daleko jste pokročili, nebo se pokuste sestavit si tréninkový plán a zamyslet se nad tím, jaké cviky cvičit a proč.

Štítky: