Cviky na protahování – strečink I.

Štítky:

Protahování by mělo být neodmyslitelně spjato se cvičením, ať už aerobním či silovým. V první části se zaměříme spíše na protažení horní části těla.

Protahování přímého břišního svalstva

Lehněte si na rovnou podložku na záda, natáhněte nohy a ruce položte ve vzpažení nad hlavu. Dýchejte klidně, soustřeďte se jen na protahování.

cvik

Protahování šikmého břišního svalstva

Lehněte si na rovnou podložku na záda, obě nohy opřete chodidly na zem a paže položte vedle těla dlaněmi nahoru. Obě pokrčené nohy položte na pravou stranu a hlavu otočte na druhou stranu. Lopatky přitom zůstávají stále na zemi. Střídejte strany při soustředěném dýchání.

cvik

Protahování zad I

Klekněte si a rukama se opřete o zem. Záda musí být stále rovná, váhu rozložte rovnoměrně na kolena a ruce. Poté vyhrbte záda, aby byla záda kulatá, břicho zatáhněte dovnitř. Nezapomeňte na pravidelné dýchání.

cvik

Protahování zad II

Sedněte si s mírně pokrčenýma a roztaženýma nohama, mírně se předkloňte a rukama přitom zevnitř obejměte vnější stranu nohou. Nahrbte záda a bradu stlačte ve směru k hrudníku. Pokud chcete intenzivnější protažení, zkuste nohy natáhnout dále před sebe.

cvik

Protahování horní poloviny těla

Paži vytáhněte nad hlavu a horní polovinu přitom nakloňte na stranu, kde máte ruku v bok. V této pozici vydržte přibližně 30 vteřin a pak vyměňte ruku a stranu na kterou se nakláníte. S každým nadechnutím se pokuste ruku posunout o něco dále.

cvik

Protahování lýtek

Postavte se vzpřímeně a jednou nohou udělejte krok vzad. Obě paty mějte na zemi, špičky musí mířit ven. Ruce zapřete o stehno přední nohy a dávejte přitom pozor na rovná záda. Tělo tvoří od paty zadní nohy po hlavu přímku. Koleno zadní nohy mírně pokrčte, koleno přední nohy nesmí přesahovat přes špičku.

cvik

Štítky: