Cviky na protahování – strečink II.

Štítky:

Druhý díl fotoseriálu o protahování svalů se zaměřuje na protahování dolních končetin a zadečku.

Protahování hýždí I

Lehněte si na záda a obě nohy položte na zem. Rukama uchopte holeně a tlačte kolena směrem k hrudníku. Hlavu, ramena a záda nechte během celého protahování na podložce.

cvik

Protahování hýždí II

Lehněte si na záda a opřete pravou nohu o levé stehno a pravé koleno mírně vytočte směrem ven. Rukama obejměte levé stehno a přitahujte jej k tělu. Hlavu, ramena a záda nechte však v průběhu cviku na podložce, neudělejte „chybu“ jako naše figurantka :-). Poté nohy vystřídejte.

cvik

Protahování přední strany stehna I

Velmi známý protahovací cvik, pro snadnější provedení se rukou přidržte například židle apod. Postavte se na levou nohu, koleno mírně pokrčte. Pravou rukou uchopte pravou nohu a posunujte pokrčenou nohu vzad. Pata se nedotýká hýždí, stehna mějte po dobu cviku rovnoběžně. Poté vystřídejte strany.

cvik

Protahování přední strany stehna II

Levou nohou proveďte výpad a pravým kolenem se dotkněte země. Pro pohodlnější provedení cviku si můžete dát pod koleno polštářek. Uchopte pravý nárt a přitahujte patu k hýždím po dobu asi 30 sekund, poté strany vyměňte.

cvik

Protahování vnější strany stehna

Lehněte si na záda a ruce položte vedle těla dlaněmi nahoru. Přitáhněte levé koleno a položte ho na stranu přes pravou nohu, která zůstává natažená. Pravou rukou přitlačujte levé stehno k zemi. Hlavu a záda mějte zase po dobu celého cviku na podložce. Nezapomeňte vyměnit strany.

cvik

Protahování zadní strany stehna

Položte se na záda, obě nohy pokrčte do pravého úhlu, paty mějte přitom na zemi. Levou nohu zvedněte ke stropu a oběma rukama obejměte levé stehno a přitahujte jej k tělu. Lýtko přitom svírá se zemí pravý úhel. Stejně jako u ostatních cviků mějte hlavu a záda stále na podložce. Poté vyměňte strany.

cvik

Štítky: