Domácí posilovna – stepper

Štítky:

První díl miniseriálu o posilovacích strojích, kterými si můžeme vybavit naše obydlí, bude věnován stepperu.

Stroj, kterému se začnu věnovat jako prvnímu je stepper. Jednak proto, že z těch ostatních vypadá nejjednodušeji, zabere nejméně místa a co se týká procvičení těla, posílí nejméně svalových skupin. Jak říká název je stepper vlastně takový simulátor chůze do schodů. Jsou určeny pro trénink hýžďového a stehenního svalstva, tedy pro vytvarování problematických partií. Ale také trénuje srdeční a oběhový systém a pomáhá zlepšovat kondici. Cvičení na stepperu je mnohem šetrnější pro kolena než klasické stoupání do schodů, protože klouby jsou méně namáhány. Stepper funguje velmi snadno. Stačí se postavit na plošiny pro chodidla, nastavit si jednotlivé funkce a pak přenášením váhy střídavě zatěžovat jednu a druhou nohu. Tlak je kladen na tu plošinu, která jde dolů a tu, která jde nahoru odlehčete. Madla pro ruce, která u stepperů mohu být, slouží k udržování rovnováhy. Ne k tomu, abychom se o ně opírali celou svoji tělesnou vahou.

Velká výhoda stepperů a možná taky důvod pro nákup většiny žen (zejména) je jeho nízká cena. Tedy vzhledem k ostatním strojům. Pohybují se už tak od 800 Kč. Můžeme je sehnat v klasické verzi a potom boční stepper (twist), také ve verzi ministepperu.

Na co se zaměřit při koupi

Pokud se rozhodnete koupit stepper, měli byste se dívat především na tyto parametry: výšku kroku, způsob vytváření odporu, rám. A jako u všech přístrojů, platí, že cena je rovna kvalitě. Takže i když můžeme stepper sehnat za nízkou cenu, neznamená to, že je kvalitní a vhodný.
– Výška kroku má na účinnost tréninku zásadní. Udává nám totiž rozsah zapojení svalů nohou hýždí a boků
– Odpor je vytvářen jedním ze dvou způsobů. Buď magnetickou brzdou (u dražších typů) nebo hydraulickými tlumiči. Hydraulické tlumiče mohou být různé kvality i trvanlivosti, u stojanových stepperů s možností nastavení zátěže. Magnetickou brzdou jsou vybaveny kvalitnější steppery. Tlumiče nebo magnetická brzda jsou nejdůležitější částí stepperu.
– V neposlední řadě je důležitá nosnost.
Na computeru u stepperu většinou nacházíme počítání kroků, počet kroků za minutu, doba tréninku a vydanou energie v kaloriích.

Můj verdikt:

Musím říct, že jsem měla dlouhou dobu stepper a žádné velké výsledky jsem neviděla (snad jen svalech na lýtkách). Je to asi tím, že jsem na stepperu nevydržela nikdy moc dlouho. Ačkoliv mě ten pohyb bavil, zvládla jsem ráno na něm strávit max. 5 min a večer max. 20 min. Ale určitě jsem z něj neodcházela zpocená ani nějak unavená. Spíše jsem si říkala lepší něco, než nic :). byla to pro mě vhodná varianta pohybu, když finance nic jiného nedovolovaly. Jen mě po něm začaly trošku pobolívat kolena, takže si nejsem jistá, zda je natolik vhodný, jak se o něm dočítám.

Štítky:

Komentáře

2 komentáře
  1. ranoo

    • 14. 12. 2008 v 20:58

    Už ho mám a cvičím,je to supr střídám to s rotopedem,nevíte někdo jestli to vadí křečovým žilám?Zdá se mi že se začínaj ozývat ale možná si jen musím zvyknout.Taky bederní páteř trochu zlobí.):)

  2. ranoo

    • 8. 12. 2008 v 21:42

    právě sem si ho objednala přes net a čekám ho každou chvíli.Už se těším jak ho budu střídat s rotopedem.