Jak se bránit chutím

Štítky:

Další tipy, které vám pomohou zvládnout návaly chutí… ačkoliv jeden článek jsme jim už věnovaly, chutě jsou stále velmi aktuálním tématem a především v době, kdy si přejeme jíst zdravě a shazovat kilečka. Čím to?

Chutě často přichází jen tak během dne a nebo se velmi rády ozývají na večer, kdy všichni dobře víme, že bychom už jíst příliš neměli. Jenže když ty chutě jsou silnější než všechno…a co je horší, vždy je chuť po tom, co jsme si v hloubi duše „zakázali“. Že by to byla odpověď těla, že něco něděláme správně?

Existuje spousta různých tipů, jak chutě „obalamutit“ (dát si žvýkačku, jít si vyčistit zuby, začít něco dělat) ale dle mého názoru je lepší je vůbec nemít. Ale jak toho docílit? Stačí pochopit, proč se chutě dostavují…

Fakta (která neradi slyšíme)

  • Chutím lze snadno předcházet, a to tak, budeme-li jíst pravidelně a nebudeme vynechávat žádný chod.
  • Neměli bychom vynechávat žádnou potravinou skupinu, jelikož tělo dá deficit brzo najevo – objeví se chutě, a to zejména po ne příliš vhodných potravinách (často po výrazně sladkých, slaných či tučných).
  • Když budeme předem připraveni a budeme vědět, které potraviny jsou pro nás vhodné, tak budeme vždycky vědět po čem „sáhnout“, i když přijdou oné chutě.
  • Jde jen o to, najít a vybrat si vhodnou alternativu.
  • Je jen potřeba vědět z čeho lze vybírat a co mít vždy po ruce.

Z čeho lze vybírat a nemít špatné svědomí:

lučina delikátní
– jogurty a tvarohy do 3 % tuku, kefíry, zákysy, jogurtové mléka
– sýr cottage, Lučina Linie, Philadelphia light, tvarohové pomazánky

  • – jedná se o bílkoviny – zasytí

K nim si vzít:

křehké chleby
– křehké chlébíky, křehké celozrnné rohlíčky, Racio chlebíky, knäckebroty
– Bebe sušenky dobré ráno, raciolky, müsli tyčinky bez polevy, zamíchat müsli do jogurtu
– 1 ks celozrnného pečiva

  • – jedná se o komplexní sacharidy – společně s bílkovinou více zasytí na delší dobu, a zároveň zaměstná déle ústa (důležité u jezení z nudy)

Doplnit:

 ovocem či zeleninou
– získáme z nich vitaminy, minerální látky a jiné prospěšné nutrienty

Rychle do pusy:

– natural oříšky či semínka
– studentské směsi
– sušené ovoce neproslazované (např. meruňky, švestky, křížaly)
– když nemáme po ruce žádný mléčný výrobek ani vhodné sacharidy, je to rychlá volba, abychom nehladověli moc dlouhou dobu (avšak zde pozor na množství, jde o to zahnat chuť a ne poté nejíst hlavní chod)
– nebo pro zpestření zamíchat do jogurtu
– doporučuji mít stále u sebe

A když už si dáte něco, co víte, že není nejvhodnější, nemějte špatné svědomí a přečtěte si tento článek o chutích. Uvidíte, že na ně vyzrajete, a to jen tak, že si dáte to, co vám chutná, ale zároveň je to zdravé. (Děláme, že neslyšíme to, že vám chutná jen to, co je nezdravé :-D).

Závěr:

Tento článek je stejně zbytečný. Budete-li jíst pravidelně, chutě už mít nebudete, chuť se prostě nemá, kdy dostavit. Bingo :-).

Štítky: