Jízda na kole

Štítky:

Jízda na kole je jeden z nejspolehlivějších sportů, jak si zlepšit fyzičku a zvednout náladu. Avšak přečtěte si i další důvody, proč bychom měli pořádně šlápnout do pedálů.

V jednom z minulých článků jste si mohli přečíst, jak lehce můžeme zvýšit svoji fyzickou aktivitu chůzí. Tentokrát se zaměříme na další aktivitu, která našemu tělu prospěje a vyvede ho ze sedavého života. Je pravda, že tentokrát už se neobejdeme bez jedné zásadní pomůcky, a to jízdního kola, tak šlápněme do pedálů dokud je pěkně a jedeme.

Jízda na kole je jeden z nejspolehlivějších sportů, jak zhubnout a zároveň si zlepšit fyzičku. A jako každá fyzická aktivita v rozumné míře prospěje nejen našemu zdraví, ale i duševní pohodě. Avšak nezapomínejte, že každá pohybová aktivita má smysl, pokud je prováděna správně, pravidelně a optimální dobu, aby se zamezilo přepínání a nadměrnému zatěžování kloubů. A naopak se docílilo zpevnění těla a naše vynaložené snahy nesly ovoce.

Výhody jízdy na kole

Jízda na kole je velmi šetrná k celému našemu pohybovému aparátu. Při jízdě na kole nezatěžujeme klouby a šlachy, a proto se doporučuje i jako vhodná fyzická aktivita lidem s obezitou. Po chůzi je jízda na kole vlastně druhý nejpřirozenější pohyb.
Jízda na kole je sport, který je dostupný pro širokou veřejnost, mimo kola vlastně nic jiného nepotřebujeme. Snad jen pěkné počasí, ve kterém se nám dobře pojede.

Jízdou posilujeme především spodní část těla, ale nemusíme se bát, že by nám jízdou na kole „vyrostla“ velká stehna či lýtka. Jediné, co můžeme očekávat je zpevnění. Ženy nemají totiž po fyziologické stránce dispozice k nárůstu velké svalové hmoty, pokud sport nepovažují za vrcholovou disciplínu a nevěnují mu všechen svůj čas (i když najdou se samozřejmě výjimky). Takže pokud se na kolo dostanete třikrát týdně, nic podobného vám určitě nehrozí.

Nevýhody jízdy na kole

Bohužel cyklistika má i své nevýhody. Jedním z hlavních je to, že se jízdou posilují jen některé skupiny svalů a ty ostatní naopak ochabují. Takže je vhodné jízdu na kole pro zpevnění celého

těla a optimální rozložení svalové tkáně doplnit ještě jiným sportem či sporty. Doporučuje se například plavání a také nějaké posilovací cviky na břicho a záda. Také je vhodné se před samotnou jízdou a po dojetí trošku rozcvičit nebo protáhnout. A pro všechna něžná pohlaví doporučují buď měkké sedátko a nebo si koupit speciální cyklistické kalhoty, myslím, že není třeba říkat proč… No a za poslední nevýhodu považuji právě závislost na počasí, protože myslím, že většina lidí se nevypraví jen tak do deštivého počasí na výlet.

Jak zhubnout pomocí cyklistiky?

Pokud chcete jízdou na kole zhubnout měli byste dodržovat obecné zásady, které Vám k tomu dopomohou. A to pokud možno jezdit více než 45 minut alespoň 3x v týdnu. (Což není na kole takový problém jako například pro většinu lidí běh). Tep se musí zvýšit na hodnotu, kdy se už spalují tuky. Pokud to myslíte s hubnutím vážně, kupte si měřič tepu. Jde o to, abyste se pohybovali v tzv. aerobním režimu, kdy se zadýcháte, ale ještě zvládnete mluvit bez větších potíží. Asi po 20 – 25 minutách se začínají spalovat tuky. Proto je dobré vydržet déle než těchto 20 minut. (Záleží i na věku, pohlaví, fyzické zdatnosti a celkovém stavu člověka po jaké době se tuky začínají spalovat.)
A jak bylo řečeno výše, k jízdě na kole byste měli přidat i posilovací cviky především na ruce, záda a břicho, které při jízdě přímo nezatěžujete.

Spálené kalorie: průměrně 680 kcal za hodinu (chůze okolo 400 kcal) – přesněji záleží na vaší tělesné hmotnosti a intenzitě jízdy.

Těšte se

Chtěla jsem se v tomto článku zmínit o těsně souvisejícím sportu, a to o stále oblíbenějším spinningu, ale myslím, že to si necháme na příště, kde se zmíním i o aquabiku. Schválně, slyšeli jste už o něm?

Článek napsán za pomocí Gabči.

Detailní informace o počtu kalorií čerpány: časopis Fitstyl

Štítky:

Komentáře

12 komentářů
  1. Kateřina Pravá

    • 26. 4. 2016 v 18:11

    Já jezdím na kole moc ráda. Moc jsem toho nenasportovala v minulosti. Nechala jsem se ale inspirovat podobným článkem o jízdě na kole jako je zde a nemůžu si to vynachválit. Sice jsem po jízdě trochu unavená (fyzicky), ale další dny mám spousty energie a držím tělo v kondici. A to nejen té fyzické. Také se cítím dobře po psychické stránce. Kdyby někoho zajímal ten článek, který nic nenabízí, jen jízdu na kole (což je v dnešní době neobvyklé) – http://radyzezivota.cz/jizda-na-kole/.

  2. Janet

    • 12. 4. 2014 v 16:31

    Ja taky jezdím na kole a stridam to s aerobikem jeden de mn kolo mám skladacku a horský ale to je pichly takže jezdím naksladacce a to je posilování potřebuju schodit boky a špek na břiše ale na to zkusím posilovat a cla s kremem Evelie ten hřejivym efektem a dám tukum co proto :-)

«12