Leg-press

Štítky:

Leg-press je vynikající cvik na procvičení nohou a také hýždí! Takže dámy zbystřete a pojďte si to také zkusit…

Leg-press je velmi účinným cvikem na procvičení stehen – kvadricepsů a zároveň je leg-press jeden z nejefektivnějších cviků na procvičení hýždového svalstva. Díky různým možnostem umístění a natočení nohou je možné procvičit různé části nohou.

Provedení

Zasedneme do přístroje tak, aby byla záda pevně opřena po celé délce o opěradlo. Tlakem napneme nohy v kolenou a vytlačíme se do horní polohy. Na zajištění stroje je k dispozici zarážka/zarážecí páka. Potom pomalu spouštíme váhu co nejníže, v dolní poloze pohyb nepřerušujeme a váhu vytlačujeme hned do horní polohy. V horní poloze kolena nepropínáme, máme je mírně pokrčena, tím zabráníme zvýšenému namáhání kloubů.

Dýchání

Nádech, poté zadržení dechu při spouštění, při vratném pohybu v polovině dráhy začínáme vydechovat.

Zatěžované svaly

Čtyřhlavý sval stehenní (kvadriceps), abduktory a adduktory a hýžďové svalstvo.

Chyby

– Příliš prudké spouštění váhy, riskujeme zranění kolen.

Varianty

– Chodidla na opěrné desce umístěné dolů – efektivnější rozvoj přední části stehen.
– Chodidla na opěrné desce umístěné co nejvýše avšak chodidlo je v plném kontaktu s deskou, (paty se musí dotýkat desky!) – v tomto případě přebírá největší práci hýžďové svalstvo.

Vertikální leg-press je nahrazován šikmým leg-pressem pod úhlem 45°. Šikmý leg-press zabraňuje návalům krve do hlavy, je funkčnější a lze se při něm lépe soustředit na správné provedení.

Foto: pro foto nám ochotně zapózoval Pavel

Štítky: