Naplňte si ledničku – zdravě a chutně!

Přinášíme vám tipy na potraviny, které byste určitě měli mít ve vaší ledničce při cestě za zdravějším stravováním či při redukci tuků. Takto se nemusíte obávat, že by vás v ledničce lákalo něco méně vhodné a vy podlehli.

Určitě víte co dělat. V každém časopise je to rozebráno, na internetových stránkách je také spousta rad a zásad co dělat, co jíst, co nejíst a kdy to jíst a kdy to nejíst. Teorii máme v malíčku většina. Ale jak to všechno aplikovat do praxe?

Většina totiž přes den pěkně „vydrží“ jíst dle zásad zdravé výživy. Ráno si dá nízkotučný jogurt s müsli, na svačinku ovoce, na oběd si dá poloviční porci oběda a pak se jde většinou domů… A tam… tam už jdou většinou všechny zásady stranou, jelikož na nás padá vlčí hlad, jelikož jsme nestihli (či zazdili) odpolední svačinku a nejraději bychom snědli vše, co nám přijde pod ruku. Otevíráme ledničku a tam nakládáme vše, co oči vidí. A nejlépe aby to bylo rychle, takže párky (nějaký se v záloze vždycky najde), salámy, paštiky, sýry, nějaký ten majonézový salátek se nabízí jako možnost. Pečivo natřeme rostlinným máslem nebo taveňákem. Potom je ještě ale chuť, takže třeba puding (ten přece není tak tučný) nebo slaná tečka oříšky (oříšky jsou přece zdravé). A pak přijdou výčitky. Přece jen jsem si to pečivo na večer mohla odpustit či ten puding jsem už nemusela. No a ti, jejichž vůle není trénovaná (či přes celý den se odbývali a nebaštili), tak podlehnou depresi a na to všechno sní ještě čokoládu, protože vždyť teď už je to jedno…

STOP! Takhle to vypadat vůbec nemusí. Jen musíte být vždy připraveni! A můžeme začít tím, jak si vybavit ledničku tak, abyste z ní vytáhli jen to, co je vhodné a nemusíte mít po tom výčitky svědomí.

Jde jen o to, dělat nákupy, které budou obsahovat potraviny, které nebudou nutričně chudé a vybírat si přednostně ty, které mají vysokou nutriční hodnotu. A kdo říká, že tyto potraviny musí být jen bez chuti, mdlé a nedobré. Zkuste a uvidíte. Jde jen o to vyměnit méně vhodné potraviny za vhodnější alternativy. A uvidíte, že takové změny ani nepoznáte. Jde jen o zvyk. (A pokud si myslíte, že to vaše druhá polovička jíst nebude, co jí zbyde, když doma nic jiného nenajde?! ;) ).

Následující výběr potravin je vhodný pro všechny osoby, které chtějí dbát na zdravější způsob stravování. Avšak bez specifických požadavků. Nezohledňuje žádné onemocnění.

Namažte si:

  • Lučina Linie, Biaktiv
  • Lučina Delikátní
  • Svačinka od Milka – tvarohová pomazánka
  • Cottage sýr
  • Smetanito Active
  • Svačinky = luštěninové pomazánky od Siva (Tataráček, provensálské…)

Položte si:

  • eidam 30% t.v.s.
  • Krkonošský eidam 20% t.v.s.
  • Madeland light
  • Hermelín Figura
  • Stříbrňák 30% t.v.s.
  • tvarůžky
  • mozzarella (vhodná light verze)
  • tofu (doporučuji uzené)
  • šunky s vyšším podílem masa a nižším zastoupením soli a tuku (od 90% podílu masa)

Vychutnejte si:

  • baltické sardinky
  • tuňáky (ve vlastní šťávě, v rajčatové omáčce, v olivovém oleji)
  • tuňákové saláty
  • lososa

Napijte se:

  • kefíry
  • zákysy
  • acidofilní mléka
  • jogurtové nápoje

Vydlabejte si:

  • tvarohy s vlákninou Milko
  • tvarohové dezerty s jogurtem od Madety
  • Ovofit tvaroh
  • jogurty Hollandia – Selské jogurty
  • bílý jogurt Klasik od Olmy (a jiné s obdobným složením)

Nejen na rychlé večeře:

  • fazole Heinz v rajčatové omáčce
  • rajčatové omáčky Oncle Bens
  • mražené zeleniny
  • sterilizovaný hrášek, fazolky, červená řepa

Může se hodit:

  • vejce
  • odtučněný či polotučný tvaroh
  • nízkotučné či polotučné mléko
  • balené fresh saláty

Vždy:

  • libovolnou čerstvou zeleninu
  • libovolné čerstvé ovoce
  • celozrnné pečivo

Snad vám tento nákupní seznam ulehčí výběr a cestu za zdravějším životním stylem.