Není müsli jako müsli

Štítky:

Müsli je zdravé. Je to skutečně pravda? Ano i ne. Není totiž müsli jako müsli. Proto vám přinášíme tip na výrobek, který splňuje požadavky zdravé výživy a navíc opravdu chutná.

Müsli je zdravé. Je to skutečně pravda? Ano i ne. Není totiž müsli jako müsli. Pokud se tedy nechcete nechat napálit výrobci cereálií, kteří chtějí především vydělat na vaší nevědomosti a podsouvají vám tak údajně „zdravou snídani“ pro každého, je tento článek přesně pro vás.

Přínos konzumace cereálií

Cereálie jsou významným a vhodným zdrojem živin a energie, navíc obohacují naši stravu o nutričně a biologicky hodnotné látky jako jsou vitaminy skupiny B a vit. E, minerální látky a látky balastního a ochranného charakteru (to je právě vláknina působíví preventivně proti řadě civilizačních onemocnění). Jsou také chutné a je snadné s jejich pomocí vytvořit rychlou a přitom zdravou snídani. Kde je tedy problém?

… co s nimi však udělá technologický postup?

Naprostá většina výrobců připravuje snídaňové cereálie a müsli pomocí nevhodných technologií a receptur. Z původně zdravých surovin tak vznikne výrobek, který se jako zdravý leckdy pouze tváří. Zapékání, přídavky nekvalitních tuků a cukru, to vše v nadměrném množství. Pak se to hezky zabalí, na obal se napíše, jak jsou cereálie zdravé a je to.

Spokojíte se s takovým výrobkem? Pokud ne a chcete pro své tělo něco víc, zkuste vybírat a konzumovat müsli a snídaňové cereálie podle následujících kritérií:

  • zvolte raději sypané müsli místo zapékaného
  • vybírejte si müsli bez přídavku cukru
  • na jednu porci nepřesáhněte množství 50 g (doporučuje se množství 30 g v rámci např. snídaně, protože jde o potravinu nutričně i energeticky bohatou)
  • kombinujte müsli s mléčnými výrobky jako jsou jogurty, mléko, jogurtová mléka
  • všímejte si množství obsažené vlákniny, může se u jednotlivých výrobků velmi lišit, vybírejte bohatší variantu

Proč tedy právě 4Hit firmy SEMIX? Splňují tato kritéria a chutnají nám :-)

dia cereálie
Firma Semix jako jedna z mála na našem trhu nabízí skutečně zdraví prospěšné celozrnné cereálie. Ráda bych zde připomněla, že se nejedná o žádnou reklamu. Cereálie Semix rozšiřují dosavadní nabídku o nové skupiny výrobků, které zde zcela jistě chyběly. Jsou vyráběny výhradně z celých zrn a díky šetrnému zpracování v nich zůstávají zachovány nejhodnotnější látky obsažené v obilném zrnu. Velmi důležité je také to, že obsahují průměrně 1/3 denní doporučené dávky vlákniny na 100 g, patří tedy mezi potraviny tohoto typu s nejvyšším obsahem vlákniny na trhu vůbec. V sortimentu najdete různé kombinace celozrnných cereálií z pšenice, ovsa, ječmene a také speciální druhy např. pro diabetiky nebo vhodné pro bezlepkovou dietu. Nově i cereálie pro děti.
dětské cereálie

My doporučujeme obzvlášť 4Hit celozrnné pšeničné lupínky, které jsou k dostání v jahodové, čokoládové či oříškové variantě.

Velké balení je po 250 g a seženete ho např. v obchodní síti Kaufland nebo v prodejnách zdravé výživy za přibližně 40 Kč.
K dostání je také malé balení po 35 g za pouhých 7 Kč. Jeho nespornou výhodou je to, že můžete ochutnat či příchutě střídat a oceníte ho třeba na cestách. Je také skvělým pomocníkem pro ty, kteří mají u müsli problém s odhadnutím správné porce.

Změna k lepšímu

Už to, že jste ze svého jídelníčku vyřadili například bílé pečivo a vyměnili ho ráno za jakékoliv müsli či jiné snídaňové cereálie je pokrok a rozhodně na sebe můžete být pyšní, protože děláte něco pro své zdraví. Avšak mějte na paměti, že na trhu je velké množství výrobků nejen mluvíme-li o müsli, mezi kterými si vždy můžeme zvolit vhodnější či méně vhodnou variantu pro své zdraví. Ale nikdy by to nemělo být na úkor spokojenosti. Je potřeba najít správnou rovnováhu. Proto radíme zkoušejte a střídejte různé výrobky. Určitě zjistíte, co je zdravé, je i dobré. (Ale 100 % to rozhodně neplatí :D.)

Obrázky: www.zdravyzivot.com

Štítky: