Potraviny na trhu, které NEstojí a stojí za to vyzkoušet

Tentokrát trošku změníme taktiku, jelikož vám uvnitř článku přinášíme zejména ukázky potravin, které vám do redukčního jídelníčku nedoporučujeme zařadit. Bohužel se tomu až často věří, jelikož jejich obaly se náš snaží přesvědčit o naprostém opaku.

Madeta Fitness syrovátkový nápojsyrovátkový nápoj Madeta

Jedna z posledních novinek v obchodech, kdy snad každá žena vezme minimálně tento výrobek do rukou. Název Fitness, výčet samých pozitiv a 0,1 % tuku snad nemluví ani pro nic jiného.
Avšak opak je pravdou, do jídelníčku žen, které se snaží zdravě redukovat tukovou tkáň a zachovávat svalovou hmotu, tento výrobek nedoporučujeme.
Na 100 g je v něm totiž obsaženo pouhých 0,5 g bílkoviny, ale celých 13,9 g cukru. Poměr bílkoviny:cukru je tak 1:28. Ideální poměr je 1:1, 1:2, popř. pro zpestření jídelníčku 1:3.

V jednom balení (450 g) vypitém v rámci odpolední svačinky získáte pouze 2,5 g bílkoviny, ale celých 62,6 g cukru. Takže jde spíše o pěkně zabalený džus.

Samozřejmě, že nechceme vyvracet klady syrovátky, ale tento typ rozhodně není určen k hubnutí. Ba naopak.

(Dobrá máma) jogurtový koktejl Danonejogurtový koktejl

Je na tom velmi podobně, jelikož jednou za základních složek je opět syrovátka, dokonce i jablečný džus, a na zahuštění se zde vyskytuje i kukuřičný modifikovaný škrob. Na 100 g je zde obsah 1,7 g bílkoviny a 11,5 g cukru. Navíc balení je pouze o obsahu 320 g, tudíž v celém balení vypijeme opět jen 5,4 g bílkoviny.

Sytivá schopnost je proto velmi nízká. Avšak cena na to, co nám obsah nabízí, je dosti velmi vysoká.

* Název byl dříve Dobrá máma jogurtový koktejl.

Kefíry Milkinmilkin kefír

Proto na odpolední svačinky volte raději zakysaný mléčný výrobek, jako např. kefír, kdy chuťově nejen mně, ale většinu klientů nadchnul kefír Milkin čokoládové či vanilkové příchuti. Který na 500 g dodá celých 15 g bílkovin a 55 g cukru (tedy na 100 g je obsah bílkovin 3 g a obsah cukru 11 g). Tím, že jde o přirozeně nízkotučný výrobek, kdy na 100 g obsahuje 1 g tuku, tak v 500 g vypijete jen 5 g tuku.

A hlavně tím, že je obsah hustější z důvodu vyššího obsahu bílkovin, tak vás mnohem více zasytí než zmiňovaný syrovátkový nápoj.
Navíc si jej díky většímu obsahu můžete vypít na dvakrát, a předejdete pak večernímu „vybílení“ ledničky.

No a samozřejmě pro ty, co mají silnou vůli či naopak mají radši racionálnější variantu, mohou na odpolední svačinku zvolit bílý přírodní kefír (s obsahem bílkoviny na 500 g 16,5 g a množstvím sacharidu 27 g) a dát si k němu např. banán.